AMC globalną marką? "Fear The Walking Dead" ma być testem
Marta Wawrzyn
22 sierpnia 2015, 19:03
"Fear The Walking Dead" na razie nie będzie w polskim FOX-ie. Ale jest nadzieja, że ten i inne seriale zobaczymy w AMC Polska. Amerykańska kablówka zdradziła, że ma plany światowej ekspansji.
"Fear The Walking Dead" na razie nie będzie w polskim FOX-ie. Ale jest nadzieja, że ten i inne seriale zobaczymy w AMC Polska. Amerykańska kablówka zdradziła, że ma plany światowej ekspansji.
Codziennie na Twitterze obserwujemy, jak FOX Polska przekazuje ten sam komunikat kolejnym osobom, pytającym o polską premierę "Fear The Walking Dead": "Nie mamy na ten temat żadnych informacji". Niemożliwe? A jednak!
The Hollywood Reporter donosi, że AMC ma plany globalnej ekspansji – z małej amerykańskiej kabówki chce stać się marką dostępną na całym świecie. Pierwszym krokiem ma być debiut "Fear The Walking Dead" w 120 krajach świata w dniu amerykańskiej premiery bądź niedługo później. Jak pisze THR, dla AMC to wielki test przed kolejnym wielkim krokiem. Jeśli wypadnie pomyślnie, marka AMC ma się pojawić w różnych krajach świata.
"Chcemy, aby AMC było flagową marką, tak jak stało się to w USA. W erze rozdrobnionej widowni i ludzi oglądających seriale całymi sezonami, nie ma wielu seriali, które są oglądane o określonej porze w telewizji. Ale uważamy, że tak właśnie jest z 'The Walking Dead'" – oznajmił Ed Carroll z AMC.
THR zauważa, że AMC Networks kupiło w 2013 roku za miliard dolarów międzynarodową sieć kanałów Chellomedia. Zapowiedź globalnej ekspansji dwa lata później to nie przypadek. I Polska na pewno nie zostanie pominięta, a brak "Fear The Walking Dead" w FOX-ie to najlepszy dowód. AMC do tej pory sprzedawało swoje seriale zagranicznym partnerom. Teraz chce wprowadzać swoje seriale do różnych krajów na własnych warunkach.
Problem w tym, że dla polskich widzów na razie to oznacza czekanie. O polskiej premierze "Fear The Walking Dead" nic nie słychać, z kolei nowy sezon "The Walking Dead" będzie tej jesieni dostępny w FOX Polska, dokładnie tak jak co roku. Co znaczy, że nawet jeśli AMC do Polski wejdzie, uczyni to później niż byśmy chcieli, a premiera nowego serialu z zombiakami w roli głównej nie będzie już taką atrakcją.