Seriale, które rządziły w tym sezonie na Twitterze
Marta Wawrzyn
7 czerwca 2016, 15:03
Nielsen od kilku lat mierzy nie tylko oglądalność seriali w telewizji, ale też ich popularność na Twitterze. Oto 10 najchętniej oglądanych programów tego sezonu.
Nielsen od kilku lat mierzy nie tylko oglądalność seriali w telewizji, ale też ich popularność na Twitterze. Oto 10 najchętniej oglądanych programów tego sezonu.
Nielsen wypuścił zestawienie programów telewizyjnych, które w sezonie 2015/2016 najczęściej pojawiały się na Twitterze. Nie ma wśród nich "Wiadomości" TVP, ale nie dlatego, że Nielsen nienawidzi prezesa Kurskiego – to po prostu ranking dotyczący tylko i wyłącznie Stanów Zjednoczonych.
Mierzono liczbę tweetów na odcinek, a rekordzistą okazało się "The Walking Dead". Średnio co tydzień tweetowano o nim 435 tys. razy. Na drugim miejscu jest "Imperium" (387 tys. tweetów tygodniowo), na trzecim "Gra o tron" (252 tys. tweetów tygodniowo). W pierwszej dziesiątce zmieściły się jeszcze "American Horror Story: Hotel" (165 tys.), "Teen Wolf" (145 tys.) i "Skandal" (133 tys.).
Całą pierwszą dziesiątkę najchętniej komentowanych amerykańskich programów możecie zobaczyć poniżej – oprócz seriali znaleźć tu można m.in. "The Bachelor" czy "The Voice".
Streaming dorobił się własnej kategorii, ponieważ trudno byłoby policzyć każdy odcinek z osobna, w momencie kiedy Netflix wypuszcza seriale całymi sezonami. Tutaj rekordzistą okazało się "Fuller House" (1,3 mln tweetów Amerykanów w ciągu 30 dni od premiery), a za nim znalazły się "Making a Murderer" (526 tys.) i "House of Cards" (433 tys.).