27 października 2017, 13:02
Fot. Netflix
Macie swój ulubiony serwis streamingowy i się go trzymacie? Nie jesteście sami. Według badań firmy Second Measure dla większości amerykańskich klientów Netflix jest pierwszym i jedynym wyborem.
Macie swój ulubiony serwis streamingowy i się go trzymacie? Nie jesteście sami. Według badań firmy Second Measure dla większości amerykańskich klientów Netflix jest pierwszym i jedynym wyborem.
Trudno rywalizować z przeciwnikiem, który na własne produkcje wydaje oszałamiające 6 mld dolarów rocznie, a jeszcze trudniej zmienić przyzwyczajenia jego odbiorców. Zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek VoD to Netflix i cała reszta. Widać to po jego klientach, którzy w ogromnej większości są w stu procentach wierni internetowemu gigantowi.
Tak wynika z raportu firmy analitycznej Second Measure badającego odsetek klientów płacących za subskrypcję tylko jednej platformie. Wśród użytkowników Netfliksa stanowią oni aż 80 procent całości. Wierność drugiemu w zestawieniu serwisowi DirecTV Now deklaruje 41,2 procent użytkowników, a Hulu 36,8 procent. W zestawieniu wzięto pod uwagę największe amerykańskie platformy VoD, za wyjątkiem serwisu Amazon Prime Video, bo jest on częścią większej subskrypcji.
O ile więc konkurenci Netfliksa potrafią już zwrócić na siebie uwagę, o tyle ciągle większość ich użytkowników (w przypadku HBO i Hulu mowa o ponad 60 procentach) nie ogranicza się tylko do ich usług, lecz płaci również największemu rywalowi. Ten z kolei nadal rośnie w siłę i coraz mocniej stawia na własne produkcje – w 2018 roku budżet na nie przeznaczony ma jeszcze wzrosnąć i wynieść około 7-8 mld dolarów.