Zaskoczyło was spotkanie z 4. odcinka "Better Call Saul"? Reżyserka Rhea Seehorn zdradziła, skąd pomysł
Agata Jarzębowska
5 maja 2022, 14:43
"Better Call Saul" (Fot. AMC)
4. odcinek 6. sezonu "Better Call Saul" to reżyserski debiut Rhei Seehorn. Serialowa Kim zdradziła swoją inspirację, jeśli chodzi o scenę zaskakującego spotkania. Spoilery!
4. odcinek 6. sezonu "Better Call Saul" to reżyserski debiut Rhei Seehorn. Serialowa Kim zdradziła swoją inspirację, jeśli chodzi o scenę zaskakującego spotkania. Spoilery!
Fani "Gorączki" z 1995 roku z pewnością bardzo docenili 4. odcinek "Better Call Saul". W "Hit and Run" znajduje się bowiem duże nawiązanie do filmu, w którym niezapomniane występy dali Al Pacino i Robert De Niro. Aktorka Rhea Seehorn (Kim), która wyreżyserowała 4. odcinek, zdradziła kulisy powstawania tej sceny.
Better Call Saul — Rhea Seehorn teraz jako reżyserka
Rhea Seehorn w podcaście "Better Call Saul Insider" (via CheatSheet) powiedziała, że spotkanie jej bohaterki z Mikiem (Jonathan Banks) i ważna rozmowa, jaką ten duet przeprowadza w jadłodajni, była na jej prośbę wzorowana na filmie "Gorączka" i pierwszym spotkaniu Neila McCauleya (De Niro) z Eady (Amy Brenneman).
— Chciałam naśladować swoją ulubioną scenę z "Gorączki" z De Niro i Amy Brenneman, gdzie oboje są na baczności, a potem dzielą się informacjami. Więc dlatego poprosiłam, by zrobić to w boksie [w jadłodajni]. Żeby było jasne, w tym odwzorowaniu ja jestem De Niro, a Jonathan to Amy w tej scenie.
Co ciekawe, pierwotnie pomysł przewidywał scenę rozgrywającą się na świeżym powietrzu. Plany jednak zmieniono.
— Było kilka rzeczy. To miało wyglądać jakby on czekał na autobus, ale pojawiły się logistyczne problemy w znalezieniu i użyciu czegokolwiek, co wyglądało jak przystanek autobusowy lub dodania czegokolwiek, ponieważ widzieliśmy już, jak wygląda przód jadłodajni. Więc mieliśmy tam trochę rzeczy, a potem zamierzaliśmy je przenieść na ławkę naprzeciwko restauracji.
That"s DIRECTOR @rheaseehorn to you. #BetterCallSaul pic.twitter.com/sx1rXTCXyn
— Better Call Saul (@BetterCallSaul) May 3, 2022
Pojawiły się także problemy czysto techniczne w nakręceniu tej sceny na zewnątrz, dlatego finalnie odbywa się ona w środku. Rhea Seehorn powiedziała, co stanowiło dużą przeszkodę.
— Przez większość [czasu] było ostre i płaskie światło słoneczne. Wtedy musisz wybrać, czy chcesz naśladować [tę scenę] po przejściu słońca, czy zostać z tym naprawdę nietwarzowym i niszczącym nastrój światłem. Rozmawialiśmy z Paulem i pozostałymi o tym i w dodatku musielibyśmy dosłownie oprzeć nasze plecy o ścianę, a to ograniczyłoby możliwości filmowania.
Przed nami jeszcze trzy odcinki pierwszej części finałowego sezonu "Better Call Saul". Ostatni zobaczymy jeszcze w maju, a potem serial wróci 11 lipca z sezonem 6B.