HBO Max i Netflix sprzedawane razem? Nadchodzi rewolucja w streamingu – będą wspólne pakiety?
Karol Urbański
8 września 2023, 14:32
Fot. HBO Max/Netflix
Wygląda na to, że szykuje się prawdziwa rewolucja w branży serwisów streamingowych. David Zaslav, prezes Warner Bros. Discovery, zasugerował nadejście wspólnych pakietów. Co to oznacza?
Wygląda na to, że szykuje się prawdziwa rewolucja w branży serwisów streamingowych. David Zaslav, prezes Warner Bros. Discovery, zasugerował nadejście wspólnych pakietów. Co to oznacza?
Serwisy streamingowe co rusz przechodzą przez mniej lub bardziej wyraźne zmiany. Najnowsza z nich może jednak okazać się sporą rewolucją. David Zaslav, który stoi na czele Warner Bros. Discovery (a co za tym idzie platformy HBO Max), zapowiedział, że w przyszłości subskrybentów czekać mogą wspólne pakiety.
HBO i Netflix sprzedawane razem? Będą wspólne pakiety?
Prezes medialnego giganta, jakim jest Warner Bros. Discovery, wziął udział w konferencji Communacopia and Technology Conference Goldman Sachs, na której z przekonaniem mówił (za The Hollywood Reporter) o wprowadzeniu na rynek streamingowy specjalnych pakietów wspólnych. Firma Zaslava miała już skonsultować się z przedstawicielami konkurencyjnych platform, by doprowadzić do zmiany w celu – jak sam przyznał – poprawienia "doświadczenia konsumenckiego".
— Wiecie, gdy rozmawiamy z konsumentami, uważają to za trudne, więc myślę, że jedną z rzeczy, którym się przyjrzymy, patrząc w przyszłość, jest tworzenie pakietów. Niektóre z tych zmian i niektóre z tych sytuacji, które się wydarzą, mogą zapoczątkować szybsze przejście do takich rzeczy, jak łączenie treści w pakiety jako sposób na tworzenie większej wartości i lepszego doświadczenia konsumenckiego – powiedział Zaslav.
W rzeczywistości zmiany sugerowane przez Zaslava oznaczałyby najprawdopodobniej wspólną "sprzedaż pakietową", w ramach której filmy czy seriale, wcześniej dostępne wyłącznie na jednej platformie, mogłyby być udostępnione użytkownikom platformy konkurencyjnej lub udostępnione wspólnie w ramach dostępu obu platform jednocześnie, przykładowo w niższej cenie. Jak przyznał prezes Warnera, rozmowy między przedstawicielami serwisów streamingowych nabrały tempa "w ciągu ostatnich kilku miesięcy".
Nietrudno zresztą zauważyć tendencję ku sprzedaży pakietowej w dotychczasowej sytuacji na rynku streamingowym. Od początku września w amerykańskiej ofercie platformy Max (w naszym kraju wciąż działającej jako HBO Max) znalazły się oryginalne produkcje od AMC+, jak np. "Fear the Walking Dead" czy "Wywiad z wampirem". Warner Bros. Discovery udzieliło też licencji na niektóre z – kultowych wręcz – marek HBO konkurencyjnemu Netfliksowi. Wśród nich znajdziemy choćby "Kompanię braci" czy "Pacyfik", a w planach jest m.in. jeszcze "Sześć stóp pod ziemią".
Poza wieściami dotyczącymi "pakietowych" zmian na rynku streamingowym prezes Warner Bros. Discovery dalej planuje rozwijanie największych marek w katalogu studia. Do takich należą przede wszystkim DC, "Władca Pierścieni" czy "Harry Potter". Ostatnia z franczyz doczeka się serialowego rozszerzenia uniwersum, które powstawać będzie pod nadzorem J.K. Rowling.