Wygląda na to, że reklamy zbliżają się do Apple TV+. Co wskazuje na uruchomienie tańszego pakietu?

Karol Urbański
14 marca 2024, 14:13
Wszystkie znaki na niebie sugerują, że Apple TV+ będzie kolejną platformą streamingową, na którą zostaną wprowadzone reklamy. Oto co na to wskazuje.
Wszystkie znaki na niebie sugerują, że Apple TV+ będzie kolejną platformą streamingową, na którą zostaną wprowadzone reklamy. Oto co na to wskazuje.
Apple TV+ będzie najprawdopodobniej następną platformą streamingową oferującą pakiet z reklamami. Choć informacja ta nie została jeszcze potwierdzona, wiadomo, że serwis zatrudnił wyspecjalizowanych w reklamie menadżerów medialnych.
Reklamy na Apple TV+? Bardzo możliwe, że to już niedługo
Sugestią o wprowadzeniu reklam do Apple TV+ podzielił się Business Insider, który powiadomił o zatrudnieniu przez firmę menadżerów medialnych zajmujących się reklamą. Kilka nazwisk, o których mowa, to wyspecjalizowani w sprzedaży spotów menadżerowie, co z dużym prawdopodobieństwem zwiastuje początek reklam w serwisie, który do tej pory takiego rozwiązania nawet nie sugerował.

Wśród menadżerów zatrudnionych przez technologicznego giganta są Joseph Cady (wcześniej NBCUniversal), Jason Brum (Xandr, NBCUniversal), Jacqueline Bleazey (FanDuel) i Chandler Taylor (Peacock). Apple TV+ jest obecnie jedynym dużym serwisem streamingowym w USA nieposiadającym pakietu z reklamami. Wkrótce prawdopodobnie to się zmieni.
Na ten moment nie wiadomo jeszcze jednak, w jaki sposób dokładnie przebiegną zmiany. Platforma Apple'a może pójść śladem konkurencji (Netflix czy Disney+), wprowadzając reklamy na zasadzie osobnego tańszego pakietu. Może też włączyć je do pakietu standardowego, co będzie wiązało się z usunięciem ich za dodatkową opłatą (to metoda wykorzystana przez Amazon Prime Video)
Cena za miesięczną subskrypcję Apple TV+ w Stanach Zjednoczonych wzrosła w zeszłym roku z 6,99 do 9,99 dolarów. W naszym kraju dostęp do serwisu kosztuje z kolei 34,99 zł. Warto przypomnieć, że platforma często oferuje darmowy dostęp na pewien okres przy okazji premier dużych seriali (ostatnim z nich byli "Władcy przestworzy") zarówno dla nowych, jak i powracających użytkowników. Niewykluczone, że wraz z wprowadzeniem reklam się to zmieni.